Het functioneren van bestuurders en commissarissen in de financiële sector mag niet expliciet worden vastgelegd

Bij de meeste beoordelingsgesprekken wordt er gebruik gemaakt van een formulier.  Dit formulier wordt vaak ter voorbereiding ingevuld en vormt de basis van het gesprek. Dit is een duidelijk voorbeeld van maak impliciet expliciet. De medewerker moet niet beoordeelt worden met een onderbuik gevoel, op basis van de ruzie van gisteren of aan de hand van de laatste roddels bij het koffiemachine. Beter is het de prestaties vast te leggen in een formulier en te komen tot een objectievere beoordeling van de prestatie.

Het het NRC handelsblad meldt:

“Nederlandse banken hebben boos en verontwaardigd gereageerd op een schriftelijk verzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) om een oordeel te vellen over het functioneren van individuele bestuurders en commissarissen. Toezichthouder DNB heeft hierop een geplande enquête ingetrokken. Dat bevestigen verschillende commissarissen die de brief hebben gekregen aan NRC Handelsblad.”

De financiële sector vindt dus dat we de bestuurders en commissarissen wel moeten beoordelen op wat we lezen in de kranten en wordt besproken in de cafés en niet aan de hand van objectieve informatie uit de sector zelf. Er was een financiële crises en het imago van deze sector was toen niet positief.

Waarom de sector niet aan dit onderzoek wil deelnemen wordt niet vermeld.

Deel:
  • Print
  • Digg
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Live
  • PDF
  • RSS
  • Google Buzz
Dit bericht is geplaatst in Gouden regels. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *